Култура
Българското предложение за Оскар „Съдилището” е сензация в Холивуд
Българското предложение за Оскар „Съдилището” е сензация в Холивуд
Българското предложение за Оскар „Съдилището” на Стефан Командарев влезе в страниците на американските списания Hollywood Reporter (Холивуд Рипортър) и Variety (Варайети), съобщи ТВ Европа. Пророческата история за бежанския трафик „Съдилището” беше оценена като изключително „навременна” по отношение на случващото се в Европа и от водещия сайт за филмовата индустрия Deadline Hollywood (Дедлайн Холивуд).
Денят, в който „Съдилището” беше посочен за българското предложение за Оскар в категорията за чуждоезични продукции, 4 септември 2015 г. , бежанската криза в Европа достигна връхната си точка. Тогава бяха излъчени кадри на хиляди бежанци, отказващи да спазват границите на ЕС, които вървяха от Будапеща към Германия. В този момент снимката на сирийското момченце, чието тяло беше изхвърлено на гръцки плаж, шокира света. Месец по-късно бежанската криза не стихва, посочва интернет изданието.
Командарев, който е съ-автор и режисьор на филма, разказва историята на Митьо /Асен Блатечки/, отчаян от живота мъж, който след като изгубва всичко започва да прекарва нелегално мигранти през границата с Турция и Гърция. Пътят на трафика преминава през злокобната планинска пропаст с реалното име Съдилището, където преди 25 години Митьо като млад граничар е извършил убийство. Съдилището – скала висока 800 метра е историческо място за екзекуции още от времето на римляните до комунистическия строй. Главният герой се опитва да изкупи греха си и да се помири с отчуждилия се от него син /Ованес Торосян/, описва историята холивудския сайт.
Кризата в Европа се случва , когато „всеки се е залепил за дивана за да гледа президентския дебат” в САЩ, критикува американците авторът на статията и редактор на Дедлайн Холивуд, Нели Андреева.
Българският режисьор Командарев споделя за американския сайт, че преди да заснеме Съдилището е снимал 3 документални филма за последните 13 години на българо-гръцката граница, където от 7-9 години насам са прекарвани сирийски мигранти.
„Преди падането на комунистическия режим, много хора – българи, източно-германци, чехи, които искаха да се спасят от него, я пресичаха за да намерят свободата си. Днес има хиляди хора, които преминават същата граница, но в обратната посока, към Западна Европа”, разказва той.
Със "Съдилището", Стефан Командарев сбъдва мечтата си да заснеме филм за две поколения, тези родени през комунизма и поколението на родените в свободна България.
„Някои смятат, че това е краят на Европейския съюз. Аз не съм песимист. Войната все някак трябва да спре, за да могат бежанците да се завърнат у дома си.”
Заснемането на филма му отнема 5 години и струва 1.8 млн долара. Днес той отново иска да снима в граничния регион, но този път защото „това е най-доброто място за производството на страхотно вино в България, а аз обичам вино. Затова ще се върна”, споделя Командарев за холивудската хроника.
Денят, в който „Съдилището” беше посочен за българското предложение за Оскар в категорията за чуждоезични продукции, 4 септември 2015 г. , бежанската криза в Европа достигна връхната си точка. Тогава бяха излъчени кадри на хиляди бежанци, отказващи да спазват границите на ЕС, които вървяха от Будапеща към Германия. В този момент снимката на сирийското момченце, чието тяло беше изхвърлено на гръцки плаж, шокира света. Месец по-късно бежанската криза не стихва, посочва интернет изданието.
Командарев, който е съ-автор и режисьор на филма, разказва историята на Митьо /Асен Блатечки/, отчаян от живота мъж, който след като изгубва всичко започва да прекарва нелегално мигранти през границата с Турция и Гърция. Пътят на трафика преминава през злокобната планинска пропаст с реалното име Съдилището, където преди 25 години Митьо като млад граничар е извършил убийство. Съдилището – скала висока 800 метра е историческо място за екзекуции още от времето на римляните до комунистическия строй. Главният герой се опитва да изкупи греха си и да се помири с отчуждилия се от него син /Ованес Торосян/, описва историята холивудския сайт.
Кризата в Европа се случва , когато „всеки се е залепил за дивана за да гледа президентския дебат” в САЩ, критикува американците авторът на статията и редактор на Дедлайн Холивуд, Нели Андреева.
Българският режисьор Командарев споделя за американския сайт, че преди да заснеме Съдилището е снимал 3 документални филма за последните 13 години на българо-гръцката граница, където от 7-9 години насам са прекарвани сирийски мигранти.
„Преди падането на комунистическия режим, много хора – българи, източно-германци, чехи, които искаха да се спасят от него, я пресичаха за да намерят свободата си. Днес има хиляди хора, които преминават същата граница, но в обратната посока, към Западна Европа”, разказва той.
Със "Съдилището", Стефан Командарев сбъдва мечтата си да заснеме филм за две поколения, тези родени през комунизма и поколението на родените в свободна България.
„Някои смятат, че това е краят на Европейския съюз. Аз не съм песимист. Войната все някак трябва да спре, за да могат бежанците да се завърнат у дома си.”
Заснемането на филма му отнема 5 години и струва 1.8 млн долара. Днес той отново иска да снима в граничния регион, но този път защото „това е най-доброто място за производството на страхотно вино в България, а аз обичам вино. Затова ще се върна”, споделя Командарев за холивудската хроника.
Comments
comments powered by Disqus