Култура
Художникът Антон Бончев посвещава изложба на Казиното
Художникът Антон Бончев посвещава изложба на Казиното
Художникът Антон Бончев посвещава изложба на бургаския културен център "Морско казино".
Акцент в експозицията е едноименната картина, рисувана през 70-те години на миналия век и мистично изчезнала две години по-късно. Картината е намерена през 2012-та.
Изложбата "Спомен за Казино" ще бъде официално открита на 15 август от 17.30 часа в зала "Георги Баев". Тя включва около 20 творби от периода 2010-2016 г. Център на събитието е картината "Казино", рисувана от автора през далечната 1973 г. До нея е сегашна интерпретация на темата - "Спомен за Казино" от 2016 г. Затова и подзаглавието на изложбата е "43 години по-късно". Интересно е да се сравни какво е било авторското възприятие тогава и сега. В онези години "Казино" се радва на голям успех и адмирации. Някои я наричат култова. Картината пътува и участва в изложби. Но след 1975 г. изчезва в лабиринта на времето.
Художникът напразно я търси, търсят я негови приятели. Намира се само скицата с молив, по която е рисувана. По тази скица авторът прави неуспешен опит да я възстанови и въпросът е приключен. Докато през 2012 година "Казиното", както всички я наричат, неочаквано се появява и "блесва", по думите на художника Енчо Рачев, сред неговия архив. В прекия смисъл на думата, картината наистина сияе, въпреки времето. Свети като старо злато с облагородените от времето цветове.
Междувременно сградата на Казиното беше реставрирана от Община Бургас и превърната в културен център. Ражда се идеята картината да бъде показана по възможност точно на това място. При наличието на оригинала, художникът Антон Бончев прави копие на старата картина, което ще остане в Културния център. За две седмици трите картини ще бъдат заедно под един покрив: "Казино" - 1973, "Спомен за казино" - 2016 и "Казино - копие" - 2016. Изложбата ще гостува в Културния център до 29 август 2016 г. Проявата се реализира в партньорство с Община Бургас. Входът е свободен!Антон Бончев е роден през 1957 г. в Сунгурларе, област Бургас. Завършва Математическата гимназия в Бургас, като по това време участва в групата млади художници, създадена и ръководена от Енчо Рачев. Оттогава са първите му опити в областта на живописта и поезията. Учи и завършва българска филология и журналистика във Великотърновския и Софийския университет. От 1981 г. работи в София като художник, редактор и журналист. След 1990 г. е графичен дизайнер и мениджър в областта на рекламата и провеждането на събития. С живопис се занимава до 1985 г., след което престава да рисува. Започва отново през 2005 г. През август 2008 г. в бургаската галерия "Бриз" представя изложба и поетичната книга "В асансьора към Олимп". Правил е самостоятелни изложби в зала "Средец" на Министерството на културата, в Националната и в Столичната библиотека, в Докторската градина и в парк "Заимов" - София. През целия си творчески път пише поезия, част от която е издадена в книгите "В асансьора към Олимп" и "Преторианска балада".
Картини и текстове на Антон Бончев могат да видят на: http://antonbonchev.blogspot.bg/ и http://www.saatchiart.com/sterlare.
Акцент в експозицията е едноименната картина, рисувана през 70-те години на миналия век и мистично изчезнала две години по-късно. Картината е намерена през 2012-та.
Изложбата "Спомен за Казино" ще бъде официално открита на 15 август от 17.30 часа в зала "Георги Баев". Тя включва около 20 творби от периода 2010-2016 г. Център на събитието е картината "Казино", рисувана от автора през далечната 1973 г. До нея е сегашна интерпретация на темата - "Спомен за Казино" от 2016 г. Затова и подзаглавието на изложбата е "43 години по-късно". Интересно е да се сравни какво е било авторското възприятие тогава и сега. В онези години "Казино" се радва на голям успех и адмирации. Някои я наричат култова. Картината пътува и участва в изложби. Но след 1975 г. изчезва в лабиринта на времето.
Художникът напразно я търси, търсят я негови приятели. Намира се само скицата с молив, по която е рисувана. По тази скица авторът прави неуспешен опит да я възстанови и въпросът е приключен. Докато през 2012 година "Казиното", както всички я наричат, неочаквано се появява и "блесва", по думите на художника Енчо Рачев, сред неговия архив. В прекия смисъл на думата, картината наистина сияе, въпреки времето. Свети като старо злато с облагородените от времето цветове.
Междувременно сградата на Казиното беше реставрирана от Община Бургас и превърната в културен център. Ражда се идеята картината да бъде показана по възможност точно на това място. При наличието на оригинала, художникът Антон Бончев прави копие на старата картина, което ще остане в Културния център. За две седмици трите картини ще бъдат заедно под един покрив: "Казино" - 1973, "Спомен за казино" - 2016 и "Казино - копие" - 2016. Изложбата ще гостува в Културния център до 29 август 2016 г. Проявата се реализира в партньорство с Община Бургас. Входът е свободен!Антон Бончев е роден през 1957 г. в Сунгурларе, област Бургас. Завършва Математическата гимназия в Бургас, като по това време участва в групата млади художници, създадена и ръководена от Енчо Рачев. Оттогава са първите му опити в областта на живописта и поезията. Учи и завършва българска филология и журналистика във Великотърновския и Софийския университет. От 1981 г. работи в София като художник, редактор и журналист. След 1990 г. е графичен дизайнер и мениджър в областта на рекламата и провеждането на събития. С живопис се занимава до 1985 г., след което престава да рисува. Започва отново през 2005 г. През август 2008 г. в бургаската галерия "Бриз" представя изложба и поетичната книга "В асансьора към Олимп". Правил е самостоятелни изложби в зала "Средец" на Министерството на културата, в Националната и в Столичната библиотека, в Докторската градина и в парк "Заимов" - София. През целия си творчески път пише поезия, част от която е издадена в книгите "В асансьора към Олимп" и "Преторианска балада".
Картини и текстове на Антон Бончев могат да видят на: http://antonbonchev.blogspot.bg/ и http://www.saatchiart.com/sterlare.
Comments
comments powered by Disqus