Изложба на Галина Шехирян в галерия "Пролет" в Бургас
Експозицията може да се разгледа до 2 юли.
Галина Шехирян учи в Художествената гимназия в Казанлък, през 1981 завършва Националната художествена академия в класа на проф.Марин Върбанов.
Участва в множество общи и самостоятелни изложби и има многобройни награди:
1986 Ателие на младият художник, Годишна награда
1987 Трети Международен Пленер, Трявна - Специална Награда на Журито
1987 Годишна Награда на Критиката, СБХ
През 1988 заминава за САЩ и от 1989 – 1997 работи като текстилен дизайнер.
1998 Основава Gali Studio, което придобива репутация на водещо студио за рисувано стъкло в САЩ. Изпълнени в техника Verre Eglomise, произведенията събуждат интереса на колекционери.
Нейни творби са притежание на Национална художествена галерия в София и Градската художествена галерия.
Името на Глина е неразривно свързвано с това на нейния съпруг, Рафи Шехирян. Рафи Шехирян не е включван в нито една художествена изложба у нас до 1988 г. - годината, в която двамата напускат страната, бягайки през Австрия Рафи се връща инцидентно само веднъж до кончината си в САЩ през 2011 г.
За разлика от него още в средата на 80-те г. Галина Шехирян е редовен участник в изложбите на приложно-декоративното изкуство. Тя започва силно с творби, в които овладяването на дървото бе по един начин, който нито беше скулптурен, нито дърворезбарски. Без моделиране на формата още в тези години тя достигна в работите си до "нова предметност", отбелязва проф. Аксиния Джурова.
"Тя беше прецедент в българското изкуство за времето си, пренасяйки предметите от една битова и времева среда в съвременната чрез подмяната на оригиналната им форма и функция. Така те се превръщаха в нейна органична естетика и стилистика, носейки елементи от излъчването на тотема и ритуалността, подобно на идолите. В този смисъл, това бе нещо наистина без аналог у нас", пише известната изкуствоведка.
В изложбата в галерия "Пролет " Галя Шехирян се представя чрез творби от стъкло, в традицията на старата техника на verra iglomese (reverse painting), позната още от Ренесанса.
"Изящни като форма, стилистика и изискани цветови нюанси, в които детайлът е част от съвършенството им, и този път тя остава вярна на себе си в оригиналната интерпретация на материала, отново без аналог у нас. Изкуството й излиза от обсега на елементарната и позната у нас визуалност," пише проф. Джурова.
Comments
comments powered by Disqus