Любопитно
Зрители на опера повръщаха и припадаха по време на представлението
Зрители на опера повръщаха и припадаха по време на представлението
“Света Сузана” , феминистка опера с явен лесбийски секс, истинска кръв и голи монахини на барабани, дебютира на 5 октомври в Щутгарт, Германия.
Повече от дузина посетители на операта потърсиха медицинска помощ, след като гледаха провокативно представление, включващо явен лесбийски секс, истинска кръв и голи монахини на барабани.
Радикалната феминистка опера „Света Сузана“, оркестрирана от композитора Паул Хиндемит, имаше премиера на 5 октомври в Щутгарт, Германия, и ще се играе седем пъти до 3 ноември. Скандалната едноактна опера нашумява още през 1921 г., а сега, повече от век по-късно, е поставена за първи път.
Посетителите на премиерата обаче едва успяха да я изгледат до края. Операта, която представя „радикална визия на Светата литургия“, се състои само от едно действие, по време на което изпълнителите разказват историята на монахиня, която изследва своята сексуалност. Но техният метод на изобразяване доведе до това, че 18 зрители се нуждаеха от помощ по време на някои особено шокиращи сцени.
Те са имали нужда от помощ заради гадене и шок, като в три случая се е наложило да бъде извикан лекар. Нуждаещите се от помощ станаха свидетели на реални сексуални актове, болезнени каскади, истинска и фалшива кръв, нанасяне на телесни повреди и пиърсинг – всичко това, изпълнено на сцена.
Флорентина Холцингер, радикална пърформанс артистка, стои зад смела нова интерпретация на скандалната опера. Настоящата адаптация включва изцяло женски актьорски състав, изобразяващ монахини, постепенно зарязващи навиците си в „чувствен, поетичен и див“ спектакъл.
Действието приема сюрреалистични обрати, включително сцена, в която дребен мъж, облечен като папата, е завъртян високо в небето от механична ръка, докато друг актьор пее песни на Еминем, облечен в костюм на Исус Христос.
Организаторите на постановката обаче останаха на своето, въпреки страданието на публиката на представлението, предназначено само за възрастни. Представител на операта обясни, че засегнатите посетители са седнали на първия ред, твърдейки, че са знаели "в какво се забъркват".
В сюжета на операта главният герой Сузане изследва своята сексуалност, кулминирайки в противоречивото премахване на набедрената превръзка на Исус, прикрепена към разпятието. В една смела сцена гола монахиня става интимна с религиозен символ.
Други актьори могат да се видят да се мотаят вътре в камбаните, като не показват нищо освен дупето или лицата си, а в един особено шокиращ момент изпълнителката изважда меч с форма на разпятие и се опитва да го забие в собственото си гърло.
В друга сцена актрисата, изобразяваща Исус, удря шамар на полугола монахиня на ролкови кънки. В друг зловещ момент телата са окачени на стената, имитиращи разпъването на Христос, след което потоци от фалшива кръв се изливат върху тях.
Театърът издаде строги предупреждения относно изобразяването на сексуално насилие, предупреждавайки, че някои зрители може да почувстват "дискомфорт" или дори да са "травматизирани" от това, което виждат.
Източник: tsn.ua
Повече от дузина посетители на операта потърсиха медицинска помощ, след като гледаха провокативно представление, включващо явен лесбийски секс, истинска кръв и голи монахини на барабани.
Радикалната феминистка опера „Света Сузана“, оркестрирана от композитора Паул Хиндемит, имаше премиера на 5 октомври в Щутгарт, Германия, и ще се играе седем пъти до 3 ноември. Скандалната едноактна опера нашумява още през 1921 г., а сега, повече от век по-късно, е поставена за първи път.
Посетителите на премиерата обаче едва успяха да я изгледат до края. Операта, която представя „радикална визия на Светата литургия“, се състои само от едно действие, по време на което изпълнителите разказват историята на монахиня, която изследва своята сексуалност. Но техният метод на изобразяване доведе до това, че 18 зрители се нуждаеха от помощ по време на някои особено шокиращи сцени.
Те са имали нужда от помощ заради гадене и шок, като в три случая се е наложило да бъде извикан лекар. Нуждаещите се от помощ станаха свидетели на реални сексуални актове, болезнени каскади, истинска и фалшива кръв, нанасяне на телесни повреди и пиърсинг – всичко това, изпълнено на сцена.
Флорентина Холцингер, радикална пърформанс артистка, стои зад смела нова интерпретация на скандалната опера. Настоящата адаптация включва изцяло женски актьорски състав, изобразяващ монахини, постепенно зарязващи навиците си в „чувствен, поетичен и див“ спектакъл.
Действието приема сюрреалистични обрати, включително сцена, в която дребен мъж, облечен като папата, е завъртян високо в небето от механична ръка, докато друг актьор пее песни на Еминем, облечен в костюм на Исус Христос.
Организаторите на постановката обаче останаха на своето, въпреки страданието на публиката на представлението, предназначено само за възрастни. Представител на операта обясни, че засегнатите посетители са седнали на първия ред, твърдейки, че са знаели "в какво се забъркват".
В сюжета на операта главният герой Сузане изследва своята сексуалност, кулминирайки в противоречивото премахване на набедрената превръзка на Исус, прикрепена към разпятието. В една смела сцена гола монахиня става интимна с религиозен символ.
Други актьори могат да се видят да се мотаят вътре в камбаните, като не показват нищо освен дупето или лицата си, а в един особено шокиращ момент изпълнителката изважда меч с форма на разпятие и се опитва да го забие в собственото си гърло.
В друга сцена актрисата, изобразяваща Исус, удря шамар на полугола монахиня на ролкови кънки. В друг зловещ момент телата са окачени на стената, имитиращи разпъването на Христос, след което потоци от фалшива кръв се изливат върху тях.
Театърът издаде строги предупреждения относно изобразяването на сексуално насилие, предупреждавайки, че някои зрители може да почувстват "дискомфорт" или дори да са "травматизирани" от това, което виждат.
Източник: tsn.ua
Comments
comments powered by Disqus