Общество
На Архангелов ден почитаме и деня на нашия ангел пазител
На Архангелов ден почитаме и деня на нашия ангел пазител
Автор: Монахиня Ксения (Станева)
В древния символ на християнската вяра се изповядва, че Бог е „Творец на всичко видимо и невидимо“. Под „невидимо“ се разбира ангелският свят, който Бог е сътворил преди видимия (за нас).
Христовата църква е отредила на 8 ноември да се отдава почит към целия ангелски свят: на първо място на великия архангел Михаил и на още шест първенствуващи ангели-архистратизи, които особено много участват в човешката история: Гавриил, Рафаил, Уриил, Салатиил, Йехудиил и Варахиил. Не е възможно на този ден да не си спомним и за своя Ангел-Пазител, който Бог ни дава при кръщението и да не му благодарим за това, че е винаги невидимо до нас.
Нашето отношение към ангелите трябва да бъде активно - т.е. с молитва винаги да призоваваме ангелската помощ, защото целият ангелски свят се сражава за нас, хората с „поднебесните сили на злобата“-както св. ап. Павел нарича отпадналите от небето бесове. Великият архистратиг Михаил и другите Божии ангели ще влязат в последна, решителна и победна битка със силите на злото в края на света, което е открито в книгата на пр. Даниил и в последната библейска книга „Откровение“.
Библията говори, че ангелите са огромно, безчислено за нас хората множество. В едно от виденията си св. пророк Даниил вижда колко много ангели служат на Бога: “Бидоха поставени престоли, и седна Старият по дни…хиляда хиляди Му служеха, и десетки хиляди по десет хиляди стояха пред Него“ (Книга пророк Даниил, глава 7, стих. 9 и 10).
От цялото това множество отпаднало около една трета ангели, които, подведени от лъжите на възгорделия се ангел Денница, повели битка за престола на Бога-бунт на чедата срещу любящия си Баща. Срещу тях обаче застанали другите две трети ангели под предводителството на Михаил, които победили злите духове и ги изхвърлили от небесните селения. Оттогава тази област от невидимото битие на църковнославянски се нарича „небеса“- от „ нет бесов“. А Бог сътворил човека, за да попълни липсващото на небето ангелско множество.
Буквално преведено от еврейски език името „Михаил“ означава „кой е като Бога“. Това бил бойният вик с който този пламтящ от любов към Бога ангел повел останалите верни на Бога светли духове на битка срещу отстъпниците. Заради качествата си Михаил е наречен архистратиг т.е. главнокомандващ. На него е отредена задачата на пазител на християните и оттам- и на християнските държави.Той е най-мощният защитник от вражите сили и се притичва на помощ мълниеносно, щом е призован в беда.
В древния символ на християнската вяра се изповядва, че Бог е „Творец на всичко видимо и невидимо“. Под „невидимо“ се разбира ангелският свят, който Бог е сътворил преди видимия (за нас).
Христовата църква е отредила на 8 ноември да се отдава почит към целия ангелски свят: на първо място на великия архангел Михаил и на още шест първенствуващи ангели-архистратизи, които особено много участват в човешката история: Гавриил, Рафаил, Уриил, Салатиил, Йехудиил и Варахиил. Не е възможно на този ден да не си спомним и за своя Ангел-Пазител, който Бог ни дава при кръщението и да не му благодарим за това, че е винаги невидимо до нас.
Нашето отношение към ангелите трябва да бъде активно - т.е. с молитва винаги да призоваваме ангелската помощ, защото целият ангелски свят се сражава за нас, хората с „поднебесните сили на злобата“-както св. ап. Павел нарича отпадналите от небето бесове. Великият архистратиг Михаил и другите Божии ангели ще влязат в последна, решителна и победна битка със силите на злото в края на света, което е открито в книгата на пр. Даниил и в последната библейска книга „Откровение“.
Библията говори, че ангелите са огромно, безчислено за нас хората множество. В едно от виденията си св. пророк Даниил вижда колко много ангели служат на Бога: “Бидоха поставени престоли, и седна Старият по дни…хиляда хиляди Му служеха, и десетки хиляди по десет хиляди стояха пред Него“ (Книга пророк Даниил, глава 7, стих. 9 и 10).
От цялото това множество отпаднало около една трета ангели, които, подведени от лъжите на възгорделия се ангел Денница, повели битка за престола на Бога-бунт на чедата срещу любящия си Баща. Срещу тях обаче застанали другите две трети ангели под предводителството на Михаил, които победили злите духове и ги изхвърлили от небесните селения. Оттогава тази област от невидимото битие на църковнославянски се нарича „небеса“- от „ нет бесов“. А Бог сътворил човека, за да попълни липсващото на небето ангелско множество.
Буквално преведено от еврейски език името „Михаил“ означава „кой е като Бога“. Това бил бойният вик с който този пламтящ от любов към Бога ангел повел останалите верни на Бога светли духове на битка срещу отстъпниците. Заради качествата си Михаил е наречен архистратиг т.е. главнокомандващ. На него е отредена задачата на пазител на християните и оттам- и на християнските държави.Той е най-мощният защитник от вражите сили и се притичва на помощ мълниеносно, щом е призован в беда.
Comments
comments powered by Disqus